Υποδεχθείτε το νέο Πρόγραμμα Ιδιωτικοποιημένων Δημοσίων Επενδύσεων . Εφεξής τα ιδιωτικά συμφέροντα θα προηγούνται του δημοσίου συμφέροντος και του κοινωνικού οφέλους. Έτσι, για το 2006 θα υπάρξει μεν κάποιο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων αλλά για να χρηματοδοτηθεί κάποιο μικρό και μεσαίο έργο από εθνικούς πόρους πρέπει προηγουμένως να διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τον ιδιωτικό τομέα να το συγχρηματοδοτήσει (ΕΞΠΡΕΣ 5.9.05). Στον ιδιωτικό τομέα θα στέλνονται πρώτα «οι νύφες» κι αν δεν του αρέσουν θα τις δίνουμε.....στο λαό. Η κυβέρνηση βέβαια διαφημίζει πως το ΠΔΕ 2006 θα είναι αυξημένο σε σχέση με αυτό του 2005, μόνο που σκόπιμα αποκρύβει πως το ΠΔΕ του 2005 ήταν μειωμένο κατά 16,1% του ΠΔΕ 2004 (8,05 δις € έναντι 9,60 δις €) και πως πρόσφατα μειώθηκε κι άλλο το όριο πληρωμών του, φτάνοντας στα 7,54 δις € (μείωση 21,5% από το 2004). Αν μάλιστα δεν υπήρχαν και τα συγχρηματοδοτούμενα έργα του Γ΄ ΚΠΣ που απαιτούν συνέχεια χρηματοδότησης, τότε ίσως να μην υπήρχε καν Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 10-14-16.8.05, ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ 27.8.05).
Παράλληλα, σε κάθε Περιφέρεια της χώρας «κουμάντο» θα κάνει η Ανώνυμη Εταιρεία Τεχνικών Συμβούλων της . Ο διαγωνισμός καθυστερεί μεν να δώσει αποτελέσματα, έχει προκαλέσει πλήθος ενστάσεων, αλλά κάποτε θα τελειώσει. Με αμοιβή από 2 έως 2,8 εκατ. ευρώ κάθε εταιρεία θα αναλάβει να αξιολογεί, να επιβλέπει, να συντάσσει τεχνικά δελτία έργων του Γ΄ ΚΠΣ αλλά και να συνδράμει στην σύνταξη των Σχεδίων για το Δ΄ ΚΠΣ (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 20.4.05). Δηλαδή θα αναλάβει την διαχείριση του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος κάθε Περιφέρειας (πλην ίσως των Ιονίων Νήσων, στην Περιφέρεια των οποίων δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον). Κάθε Περιφέρεια με την δική της Α.Ε.
Ψηφίστηκε ο Νόμος περί ΣΔΙΤ παρά την γενικευμένη κατακραυγή και όσων πιστεύουν στον θεσμό. Η πρώτη απόπειρα εφαρμογής του θα αναδείξει, πέραν των άλλων, τα προβλήματά του. Ας συμβάλλουμε κι εμείς σ΄ αυτό, με κάθε πρόσφορο τρόπο, ως θιγόμενοι παραγωγοί, ως έλληνες πολίτες. Το ΤΕΕ και οι Σύλλογοι Μηχανικών , αφού ανέδειξαν τις αντιφάσεις του ν/σ, πρέπει τώρα να παρέμβουν στους φορείς υλοποίησης (μέσω ΚΕΔΚΕ, ΕΝΑΕ κλπ) και να προτείνουν τα μέτρα διασφάλισης του τελικού αποτελέσματος και του δημοσίου συμφέροντος με πρωτεύον την ύπαρξη πλήρων μελετών.
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
Με αυτά κι άλλα παρεμφερή δεδομένα καλούνται οι Περιφέρειες και οι λοιποί φορείς - κυρίως όμως οι Οργανισμοί Αυτοδιοίκησης Α΄ και Β΄ Βαθμού- να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν το πρόγραμμα Μελετών και Έργων τους για το 2006. Μελετών, τρόπος του λέγειν. Γιατί αυτές αγνοούνται προ πολλού.
Για τους ΟΤΑ βέβαια υπάρχει ο ΘΗΣΕΑΣ, που όπως συχνά συμβαίνει με την Τ.Α (βλέπε ΕΛΛΑΔΑ 2004) αποδεικνύεται πως προγράμματα υπάρχουν, πιστώσεις δεν υπάρχουν. Μόνο που αυτό αποδεικνύεται μετά την κατασκευή των έργων, όταν βεβαιώνονται οι οφειλές προς τους χρηματοδότες των έργων, τις μικρές και μεσαίες κατασκευαστικές επιχειρήσεις της Περιφέρειας. Κάποιοι μάλιστα λένε πως οι ΣΔΙΤ απλά αντικατέστησαν τους αφανείς χρηματοδότες ενός ανύπαρκτου ΠΔΕ -που ήταν οι ανάδοχοι- με επώνυμους -που είναι οι Όμιλοι- μόνο που αυτοί είναι και εισπράκτορες . Πίσω απ΄ όλα βέβαια βρίσκονται οι Τράπεζες.