ΝΕΟΤΕΡΟ
ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟ
ΕΝ ΔΗΜΩ ...

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ή
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΤΡΕΧΟΥΣΑΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ;

(2336 - 21/03/2005)

 

Το Συμβούλιο της Επικρατείας

Δικαίωση του ΤΕΕ για την αντισυνταγματικότητα της πλήρους επαγγελματικής εξομοίωσης των διπλωματούχων ΑΕΙ με τους πτυχιούχους ΤΕΙ. Η απόφαση 678/2005 της Ολομέλειας του ΣτΕ -με ψήφους μάλιστα 22 έναντι 5- είναι σαφής. Μιλά για καταστρατήγηση του Συντάγματος που επιβάλλει διάκριση των ΑΕΙ από τις σχολές που παρέχουν επαγγελματική ή άλλη ειδική εκπαίδευση. Έτσι ακύρωσε μερικά το σχετικό Π.Δ για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων ΤΕΙ που ασχολούνται με την μελέτη, επίβλεψη και κατασκευή δημοσίων ή ιδιωτικών έργων. Παρά το ότι το Π.Δ ήταν προγενέστερο του Ν. 2916/2001 για την «ανωτατοποίηση των ΤΕΙ», δικαστικοί κύκλοι εκτιμούν πως η ίδια επιχειρηματολογία περί αντισυνταγματικότητας ισχύει και για τον μεταγενέστερο Νόμο, αφού δεν έχει επέλθει στην πράξη εξομοίωση των πτυχίων μεταξύ ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και ο διάλογος

Το θέμα τώρα είναι πόσο το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ) αποδέχεται ή έστω σέβεται τέτοιες αποφάσεις του ΣτΕ. Κατά πόσο δηλαδή ο Εθνικός Διάλογος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ξεκινά με σαφή διάκριση γνώσεων, αρμοδιοτήτων και ευθυνών μεταξύ διπλωματούχων μηχανικών και πτυχιούχων ΤΕΙ, άρα σε τελική ανάλυση και σε αντίστοιχο διαχωρισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων τους. Η μέχρι σήμερα πολιτική, όλων των κυβερνήσεων, δυστυχώς αλλού κατευθύνεται. Πόσο μάλλον τώρα, με την πλήρη ευθυγράμμιση με τις πολιτικές της Μπολόνια και μετέπειτα.

Η πρόσφατη αποχώρηση του ΤΕΕ -ως εκπροσώπου σειράς επιστημονικών και επαγγελματικών φορέων- από την κοινή συνεδρίαση των Συμβουλίων Ανώτατης Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης έγινε μεν για λόγους οργάνωσης και ιεράρχησης του θεματολογίου συζητήσεων, θα μπορούσε όμως να είχε γίνει προγενέστερα για λόγους προϋποθέσεων και όρων του Εθνικού Διαλόγου. Με άλλα λόγια ο Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία είναι μεν απαραίτητος και έρχεται καθυστερημένα, αλλά φάνηκε ήδη πως δεν ξεκινούν όλοι από την ίδια αφετηρία, ούτε αποδέχονται όλοι βασικές Αρχές. Αυτές που εν πολλοίς έχουν τεθεί από τους συνεργαζόμενους φορείς που εκπροσωπεί το ΤΕΕ στο ΕΣΥΠ. Το κείμενο που κατάθεσε το ΤΕΕ για την αποχώρησή του (Δελτίο Τύπου 28/2/2005), έστω και για τους λόγους που επικαλείται, μας καλύπτει ως προς την διαδικασία αλλά όχι ως προς την ουσία.

Η Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ

Αν η σωστή οργάνωση του διαλόγου, η ιεράρχηση της θεματολογίας του και η έλλειψη γραπτών εισηγήσεων έγκαιρα γνωστών στους συμμετέχοντες είναι λόγοι αποχώρησης από το ΕΣΥΠ, οι ίδιοι ακριβώς λόγοι συντρέχουν στις συνεδριάσεις της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ, του ανώτατου οργάνου διοίκησης του ΤΕΕ. Πότε και για ποιο θέμα υπήρξε γραπτή εισήγηση από την Δ.Ε που να εκφράζει την πολιτική του οργάνου σε κάποιο θέμα, έγκαιρα μάλιστα διανεμημένη ;

Το επόμενο λοιπόν βήμα είναι να αποχωρούμε τα μέλη της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ από τις συνεδριάσεις της, εφόσον δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις που επικαλείται ο Πρόεδρος του ΤΕΕ.

ΜΗΠΩΣ ΤΩΡΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ ;

 

 

Επικοινωνείστε με amak@tee.gr για σχόλια, ερωτήσεις και πληροφορίες.