ΕΝ ΔΗΜΩ ...

 

ΙΟΥΛΙΟΣ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2004

 

Η ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΡΟΛΩΝ
ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ

 

Τα τελευταία χρόνια πολλά θέματα που μας αφορούν άμεσα εξελίσσονται ταχύτατα και τα περισσότερα δυστυχώς όχι σε θετική κατεύθυνση. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουμε τρία που έχουν άμεση σχέση μεταξύ τους και προοιωνίζουν το μέλλον της άσκησης του επαγγέλματος του διπλωματούχου μηχανικού. Αυτά είναι:

α) Οι εξελίξεις στο θέμα της εθνικής αναγνώρισης και απονομής ισοτιμιών πτυχίων σχολών διαφορετικού επιπέδου και τρόπου σπουδών διαφόρων χωρών

β) Η νέα Οδηγία της Ε.Ε για αναγνώριση των τίτλων ακόμα και των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών (Κ.Ε.Σ) και

γ) Η νέα Οδηγία για τα «κλειστά» επαγγέλματα, μεταξύ αυτών και του μηχανικού.

> Είναι φανερό πως και τα τρία σχετίζονται με την επάρκεια και το επίπεδο των σπουδών, με την διαδικασία χορήγησης άδειας άσκησης επαγγέλματος, με την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους άλλου επιπέδου σχολών, με τους όρους άσκησης του επαγγέλματος του μηχανικού και παροχής των υπηρεσιών του και γι΄ αυτό είναι αλληλένδετα μεταξύ τους.

> Το διεθνές αλλά και εθνικό τοπίο της πολιτικής που τείνει να επικρατήσει όλο και ξεκαθαρίζει. Δυστυχώς όμως επικρατούν αντιλήψεις παγκοσμιοποιημένης αγοράς, ευτελισμού της σημασίας της παιδείας και της εκπαίδευσης, διεθνούς καταμερισμού της εργασίας τέτοιου που να διευκολύνει την μονοπώληση του πλούτου και την συγκέντρωσή του σε όλο και λιγότερα χέρια και αντιμετώπισης -κατά συνέπεια- της άσκησης εξειδικευμένου επαγγέλματος, όπως αυτού του μηχανικού, στην καλύτερη περίπτωση ως εμπορικής πράξης παροχής υπηρεσιών. Κατακλείδα όλων αυτών η συστηματική και κλιμακούμενη προσπάθεια κατάργησης κάθε εθνικής ιδιαιτερότητας και νομοθεσίας κατ΄ επέκταση.

> Η εμπορευματοποίηση και της Παιδείας αποδεικνύεται μεταξύ των άλλων και από το ότι οι σχετικές Οδηγίες της Ε.Ε εισάγονται και εγκρίνονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού κι όχι από κάποιο άλλο όργανο παιδείας της Ε.Ε, ενώ στη χώρα μας τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών δεν υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας αλλά στο Υπουργείο Ανάπτυξης (παλιότερα Εμπορίου).

> Το θέμα δεν ενδιαφέρει μόνο τους μηχανικούς. Απασχολεί τους γονείς, την νεολαία και όλη την κοινωνία. Η ευκολία εξασφάλισης άδειας άσκησης επαγγέλματος και προπαντός απασχόλησης είναι πλέον τα κριτήρια που πρυτανεύουν στους υποψηφίους για την επιλογή σχολής και ειδικότητας. Τα πρόσφατα αποτελέσματα των πανελληνίων εξετάσεων επιβεβαιώνουν με τον πιο επίσημο τρόπο τα αδιέξοδα όλου του συστήματος εκπαίδευσης της χώρας μας. Έχει ωριμάσει από καιρό στην κοινωνία η ανάγκη σοβαρής επανεξέτασης των αξιών και του τρόπου παροχής Παιδείας, η ανάγκη υπεύθυνου διαλόγου όλων των εμπλεκομένων φορέων με την Πολιτεία για ριζικές αλλαγές του συστήματος, η ανάγκη εξόδου από το σημερινό τέλμα των αντιφατικών μέτρων και των αποσπασματικών πολιτικών.

Για τους παραπάνω λόγους προτείναμε στην Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ/ΤΑΚ από τις 5 Ιουλίου 2004 να ασχοληθεί με το θέμα και να απευθυνθεί στην κοινωνία με επιστολή – πρόσκληση σε διάλογο.

 

Επικοινωνείστε με amak@tee.gr για σχόλια, ερωτήσεις και πληροφορίες.