ΝΕΟΤΕΡΟ
ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟ
ΕΝ ΔΗΜΩ ...

Η ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΤΥΧΙΩΝ

(2282 - 09/02/2004)


Τα πράγματα καιρό τώρα φαίνονται πως οδηγούνται:

•  στην πλήρη απαξίωση της γνώσης και στην ισοπέδωση των πτυχίων της

•  στην πλήρη ευθυγράμμιση της χώρας στις επιταγές των ισχυρών της Ε.Ε

•  στην αποφυγή ανάληψης οποιασδήποτε ευθύνης από την Πολιτεία για το μέλλον του τόπου

Κι ενώ εμείς συζητούσαμε τα σχέδια των νέων Οδηγιών της Ε.Ε που αφορούσαν και τους μηχανικούς, την σχετική έκθεση του Ευρωβουλευτή Zappala , την προσφυγή του ΤΕΕ στο ΣτΕ για τα Π.Δ εναρμόνισης της Νομοθεσίας μας στο Κοινοτικό Δίκαιο, ενώ κάποιοι άλλοι πίστευαν πως ο κίνδυνος της ίδρυσης Ιδιωτικών Πανεπιστημίων είχε αποτραπεί μετά την ψήφιση του νέου Συντάγματος της χώρας, ήρθαν οι εξελίξεις να βεβαιώσουν τα παραπάνω.

Πάλι ενόψει εκλογών, με υποτακτικούς προς την Ε.Ε όρους και για ψηφοθηρικούς σκοπούς:

> H κυβέρνηση δια του Υπ. Παιδείας κ. Ευθυμίου εξαγγέλλει την αυτόματη ισοτίμηση όλων των πτυχίων χωρών της Ε.Ε, των ΗΠΑ και του ΚΑΝΑΔΑ, την κατάργηση του ΔΙΚΑΤΣΑ, και την δημιουργία νέου Ν.Π.Δ.Δ με την ονομασία ΔΙ.ΟΡ.Α.Α (Διαπανεπιστημιακός Οργανισμός Ακαδημαϊκών Αναγνωρίσεων) για την διενέργεια εξετάσεων αναγνώρισης πτυχίων τρίτων χωρών.

> Η νέα Σύνοδος των Υπ. Παιδείας 33 ευρωπαϊκών χωρών στο Βερολίνο τον Σεπτέμβριο του 2003 όρισε καταληκτική ημερομηνία το 2005 για την εναρμόνιση όλων των χωρών με τις αντίστοιχες αποφάσεις της Συνόδου της Μπολόνια του 1999, δηλαδή για καθιέρωση των 2 κύκλων σπουδών (προπτυχιακές και μεταπτυχιακές) και την αυτόματη ισοτίμηση των τίτλων σπουδών από το 2005 χωρίς εθνικά συστήματα αξιολόγησης και ελέγχου-διασφάλισης ποιότητας. Τις αποφάσεις αυτές συνυπόγραψε και ο Έλληνας Υπ. Παιδείας και δεσμεύουν και τη χώρα μας.

> Ο νέος Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ υπ. Εξωτερικών κ. Γ. Παπανδρέου εξαγγέλλει τις από παλιά γνωστές απόψεις του για δημιουργία μη κρατικών Πανεπιστημίων με επιχειρήματα αντιστοίχισης της χώρας στα Ευρωπαϊκά πρότυπα και διείσδυσης επενδυτών και συναλλάγματος στη χώρα μέσω και του εκπαιδευτικού τομέα, επιχειρήματα που προσπαθούν να αποκρύψουν τους δύο (2) καθαρούς στόχους της νέας πολιτικής:

•  την κατάργηση του δημόσιου χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και

•  την κατά συνέπεια απαλλαγή του Κράτους από τις δαπάνες χρηματοδότησής της, κι ας είναι η χώρα μας από τις τελευταίες σε κατά φοιτητή χρηματοδότηση στην Ε.Ε.

> Ταυτόχρονα η Ν.Δ δια του Ευρωβουλευτή κ. Χατζηδάκη προωθεί στο Ευρωκοινοβούλιο τροπολογία για την ισοτίμηση των πτυχίων των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών (Κ.Ε.Σ) που «συνεργάζονται» με ξένα Πανεπιστήμια, ανεξαρτήτως τρόπου και χρόνου σπουδών, τροπολογία που ενέκρινε με οριακή πλειοψηφία (11 έναντι 10) η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ παράλληλα απέρριψε άλλη που επέτρεπε στις χώρες μέλη να ελέγχουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης κατά τον τρόπο που ελέγχεται η ποιότητα και των Εθνικών Πανεπιστημίων.

> Ακολούθησε μια νέα εξαγγελία πρόθεσης από τον κ. Παπανδρέου να καταργηθούν οι εισαγωγικές εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Άλλη μια εξαγγελία από το πουθενά, χωρίς κανένα διάλογο, μεσούσης της προεκλογικής περιόδου.

Όλα τα παραπάνω μαρτυρούν δυστυχώς για πολλοστή φορά ότι τα πολιτικά κόμματα εξουσίας εξακολουθούν να θεωρούν την ΠΑΙΔΕΙΑ υποχείριο των πολιτικών σκοπιμοτήτων τους.

Η ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΜΕΓΑ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ

 

 

Επικοινωνείστε με amak@tee.gr για σχόλια, ερωτήσεις και πληροφορίες.