ΤΩΡΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ....ΠΑΕΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
(2371 - 12/12/2005)
Στο Ε.Δ. 2356/15-8-05 σας ...προειδοποιήσαμε για το ενδεχόμενο να συναντήσετε τα επόμενα χρόνια στη Νότια Κρήτη το λιμάνι του Νότου! Φαίνεται πως το ενδεχόμενο αυτό οριστικοποιείται από την κυβέρνηση και χωροθετείται στον κόλπο της Μεσσαράς. Η εναλλακτική λύση εγκατάστασης του λιμανιού στην Ιεράπετρα απαντήθηκε ήδη αρνητικά από τους τοπικούς της φορείς. Απ΄ ότι φαίνεται μια τέτοια συζήτηση έχει ανοίξει και στη Μεσσαρά αφού ένα λιμάνι διαμετακόμισης κινέζικων προϊόντων απέχει πολύ από τα όνειρα των Κρητικών να δώσουν συνέχεια, μέσω ενός λιμανιού, στις μακραίωνες σχέσεις της Κρήτης με την Νοτιοναταλική Μεσόγειο! Απέχει πολύ και από την προσδοκία της εξισορρόπησης της ανάπτυξης στην Κρήτη (βορρά-νότου) με συμπλήρωση των υποδομών και ενίσχυση της τοπικής οικονομίας του νότου.

Η περιοχή χωροθέτησης του λιμανιού είναι ο κόλπος τη Μεσσαράς και ο Δήμος Τυμπακίου, όπου ο πρωτογενής τομέας, κυρίως θερμοκηπιακές καλλιέργειες, (57,9%) και ο τριτογενής τομέας (33,6%) εμφανίζονται ιδιαίτερα δυναμικοί. Από όλες τις μελέτες της περιοχής (Ειδική Χωροταξική, Τοπικό Αναπυξιακό Πρόγραμμα) προτείνεται η δημιουργία ΖΟΕ σε ολόκληρη την ανατολική πλευρά του κόλπου για να αντιμετωπιστούν συγκρούσεις χρήσεων γης που έχουν δημιουργηθεί από την συνύπαρξη γης υψηλής παραγωγικότητας , τουρισμού , εξαιρετικά σημαντικών αρχαιολογικών χώρων (Φαιστός, Αγ, Τριάδα, Κομός που για πολλούς θα έπρεπε να περιληφθούν σε ενιαίο αρχαιολογικό πάρκο), υγροβιότοπος των εκβολών του Γεροποτάμου (που έχει περιληφθεί στις ζώνες Ειδικής Προστασίας για την Ορνιθοπανίδα ( SPA ) με κωδικό GR 4310012), παραλία με αμμοθίνες τόπος ωοτοκίας της Carretta - Carretta , συνεχόμενη περιοχή Natura ( SPA GR 4310007 και pSCI GR 4310004). Από το Τοπικό Αναπτυξιακό πρόγραμμα είχε προταθεί και ο καθορισμός περιοχής ειδικής προστασίας (ΠΕΠ) Μεταξύ όλων αυτών το στρατιωτικό αεροδρόμιο, που κατά μία εκδοχή θα αποτελέσει το χώρο εγκατάστασης του διαμετακομιστικού λιμανιού –κατά μία άλλη εκδοχή χώρος δυτικότερα του υφιστάμενου αλιευτικού καταφυγίου του Κόκκινου Πύργου- και που επί σειρά ετών αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων η μετατροπή του σε εμπορικό, για τη μεταφορά των αγροτικών προϊόντων αλλά και τουριστικό αεροδρόμιο, μετά την ανάπτυξη του τομέα του τουρισμού. Έρευνες στην περιοχή του κόλπου για τη ρύπανση και τα εξαιρετικής ποιότητας αλιεύματα, που ήδη κινδυνεύουν από ρύπανση, πραγματοποιεί το ΙΘΑΒΙΚ.
Με επικεφαλής τον πρόεδρο της επενδυτικής εταιρείας China Shipping Container Line C . O L . t . d , κ. Li Ke Lin , οι εκπρόσωποι επενδυτικών οργανισμών του Χονγκ-Κονγκ, συνοδευόμενοι από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας επισκεύθηκαν πρόσφατα την περιοχή σε αναζήτηση του χώρου για δημιουργία του λιμανιού, που θα αποτελέσει αντικείμενο σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με δανειοδότηση της Τράπεζας Ευρωπαϊκων Επενδύσεων και που σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες θα διακινεί 20 εκατομμύρια κοντείνερς το χρόνο τη στιγμή που το λιμάνι του Ρότερνταμ διακινεί μόλις 8, 5 εκατομμύρια!
|